Influencer Marketing

De start van een succesvolle influencer campagne

Je kan niet meer om ze heen: content creators. Beter bekend als influencers. Het kan voor een bedrijf en merk een gemiste kans zijn als er nog niet met influencers gewerkt wordt. Influencer marketing lijkt op het eerste gezicht makkelijk. Je zoekt een paar grote influencers uit en je laat ze reclame maken. Simpel toch? Niet helemaal, want in de werkelijkheid komt er veel meer bij kijken.

Er zijn tegenwoordig talloze goede influencers om uit te kiezen. De hoeveelheid volgers die ze op Instagram hebben zegt alleen niet alles. Integendeel! Het is belangrijk om goed te weten welke specificaties (statistieken, engagement, credibility, bereik, doelgroep etc. ) de influencer heeft. Is er een match met je merk / bedrijf? Moet je jouw peilen richten op een micro- of juist een macro influencer? Met diverse werkzaamheden wordt dit allemaal voor je onderzocht en krijg je hiervoor een pasklare en effectieve strategie.

 

Het vinden van de beste en meest effectieve match

JAYGENCY onderzoekt, kort uitgelegd, in de eerste instantie hetgeen dat jij voor ogen hebt. Denk aan doelstellingen, de doelgroepbepaling en de omvang van de campagne. Er wordt gekeken welke influencers hierbij aansluiten en wie hun doelgroep is. De match tussen de volgers en het merk / bedrijf is erg bepalend (bijna net zo bepalend als de match met de influencer zelf). Welke influencers zet jij in voor jouw merk? Wie zijn ze? En nog belangrijker om te weten; wie zijn hun volgers? Na een campagne komt er een uitgebreide evaluatie. Hierin wordt o.a. bekeken of de doelstellingen zijn behaald en hoe de content bij de doelgroep is ontvangen (in concrete cijfers).

 

 

Online Consultancy

Advies in o.a.
strategische keuzes.

Collaboration & Content creation

Tot stand brengen van samenwerkingen (selectie en onderhoud relaties) en waardevolle content creatie.

Influencer campagnes

Begeleiding en uitvoering van uiteindelijke campagne (incl. briefing en evaluatie).

“Door mijn brede netwerk met verschillende influencers weet ik altijd dé match te vinden. Al jaren ben ik actief in het tot stand brengen van succesvolle influencer campagnes, nog voordat deze marketingstrategie echt populair werd. Ik weet als geen ander waar je op moet letten bij het inzetten van influencers. Door mijn  achtergrond als Digital Creative weet ik hoe je een creative campagne moet neerzetten, helemaal van deze tijd, zowel voor de volger als de content creator. In het verleden heb ik campagnes gemaakt voor o.a. Coop SupermarktenMiss Etam,
Chateau Meiland en Gladskin.”

Jan Hilgers, oprichter JAYGENCY

Wil je direct meer weten over influencer campagnes en hoe deze strategie voor jouw bedrijf of merk succesvol kan zijn?